Amsterdam - Jakarta - Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marlies en Deborah - WaarBenJij.nu Amsterdam - Jakarta - Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marlies en Deborah - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Jakarta - Yogyakarta

Door: Marlies en Deborah

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Deborah

02 September 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Maandag 1 september om 12:35 uur zouden we vertrekken vanuit Amsterdam naar Jakarta, maar wij hadden pech en vertrokken met 30 minuten vertraging. Om 07:55 uur (lokale tijd) kwamen we aan in Jakarta na een zeer lange vlucht, veel eten en weinig slaap (helaas!). Hierna vertrokken om 10:05 uur vanuit Jakarta naar Yogyakarta. Dit was een korte vlucht van een uurtje, waarbij we ook weer een snack en wat te eten kregen. Op de luchthaven van Yogyakarta werden we opgewacht door het hoofd van het internationale programma, Cendra, en twee buddies, Ria en Myta. Zij zullen ons hier wegwijs gaan maken en we kunnen met onze vragen bij hen terecht.

De kamer ziet er goed uit. Ze hebben hier echter wel een ander beeld van schoon. Het is echt op hun manier schoon, dat is dus in Nederland vies. Vandaar dat we onze kamer eerst een grondige schoonmaakbeurt hebben gegeven. De badkamer: tjaa.. er is een douche en een wc maar daar is ook alles mee gezegd..(zie foto's)

Tegen de avond hebben onze buddies ons meegenomen naar een aantal winkeltjes in het centrum en de grote mall. Hier zijn we met de scooter naartoe gegaan, dit was een grote chaos. Er rijden heel veel scooters rond en iedereen doet eigenlijk maar wat. We zijn lekker wezen eten bij de pizzahut. Hier hebben we overigens wel gewoon rijst en pasta gegeten.

Na deze lange eerste dag, zonder slaap, gaan we lekker slapen. Morgen worden we opgehaald om een presentatie van de universiteit bij te wonen.

Groeten uit Indonesië

• 02 September 2014 - 17:50

Marieke:

he dames
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn! en al gelijk een leuke ervaring met die scootertjes. lijkt me lachen.
    ennuh de gemidelde nederlandse studentenkamer zal niet veel schoner zijn :-)
    veel plezier en slaap lekker!

• 02 September 2014 - 17:59

Joanne:

Hallo dames, dat klinkt allemaal goed. Het zal vast en zeker een heel mooie tijd worden waarbij jullie veel nieuwe indrukken zullen op doen. Rust lekker uit en maak er wat moois van de komende maanden! Groetjes Joanne

• 02 September 2014 - 21:58

Oma Franke:

Hallo Marlies en Deborah,
    Een hele lange reis achter de rug, en weinig slaap, wat zullen jullie moe zijn geweest.
    Maar nu kunnen jullie aan de slag.
    Een hele fijne tijd en geniet van alles.
    groetjes Oma.

• 03 September 2014 - 14:24

Jurian Haasjes:

Hoi Deborah en Marlies,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben twee jaar geleden in Yokyakarta geweest
    en het verhaal over de scooters komt mij erg bekend voor. Dit geldt overigens voor heel Java, dat er
    erg veel scooters rondrijden.

Ik wens jullie een hele plezierige en leerzame tijd toe! We hebben nog wel een keer contact.

Groeten,
    Jurian Haasjes

• 05 September 2014 - 13:52

Jojanneke Mulder:

Hahaa. 'in Nederland vies'. Heerlijk. Dat gaan jullie vast nog veel vaker tegenkomen.

Maar fijn dat jullie veilig daar zijn aangekomen. Ben benieuwd naar alle verhalen en ervaringen die jullie daar gaan opdoen.

Keep us updated!

Liefs

• 05 September 2014 - 16:21

Jolande:

Hoi Deborah en Marlies
    Wat mooi om jullie reisverslag te lezen.Wat een
    Lange reis, wat zullen jullie moe zíjn geweest.
    Fijn dat jullie allebei eeb buddy hebben! Een hele
    fijne tijd samen en tot horens. Veel liefs en de hart
    lijke groetjes van Jelle en Jolande.