Update - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marlies en Deborah - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marlies en Deborah - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Marlies en Deborah

27 November 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Fida, een klasgenootje van ons, had ons gevraagd of wij een keer mee wilden naar de highschool waarop zij lesgeeft. Dit wilden wij natuurlijk wel. We hebben ons eerst even voorgesteld en daarna konden de kinderen vragen aan ons stellen. Werkelijk alles werd gevraagd, van de Nederlandse cultuur tot je gewicht. Ook wilden ze aan onze haren voelen en ons een knuffel geven. Op het laatst hebben we zelfs handtekeningen uitgedeeld en zijn een keer of 100 op de foto geweest.

Ria had ons uitgenodigd om mee te gaan naar de Color Fun Run. Dit leek ons erg leuk en sloegen dit aanbod natuurlijk niet af. Nadat Ria de kaartjes voor ons had gehaald, kwamen we erachter dat het om zes uur begon, en dan niet ’s avonds maar ’s ochtends. Dit viel een beetje tegen maar het was erg leuk!

Twee weken geleden was de internationale dag van UII, hierbij waren wij gevraagd om iets nederlands te maken. Wij als niet ervaren koks hebben maar voor iets makkelijks gekozen, pannenkoeken. Iedereen was enthousiast over de pannenkoeken en we waren al snel door ons beslag heen. Myta heeft nog een optreden gegeven, namelijk een Balinese dans.

Afgelopen twee weken waren de mid-terms. Wij hadden 3 tentamens in deze periode. Een tentamen hiervan was case-study en mochten we mee naar huis nemen, maar je mocht absoluut NIET samen doen. Toen we het in moesten leveren, kwamen we klasgenootjes tegen die met z’n allen het tentamen nog aan het maken waren. We hebben nog geen cijfers maar de tentamens gingen voor ons gevoel wel goed.

In de tweede week van de tentamens kwamen de ouders van Deborah en de vader van Marlies op bezoek. Marlies en haar vader zijn de eerste 4 dagen naar Karimunjawa geweest en Deborah is met haar ouders naar Bali geweest. Hierna hebben we 2 dagen met z’n allen doorgebracht. We zijn naar Kraton, Tamansari, Prambanan en Borobudur geweest. Bij Borobudur hebben we ook nog een olifanten safari gemaakt, dit was onwijs gaaf! Hierna zijn Marlies en haar vader naar Bandung en Bogor geweest. Deborah en haar ouders zijn naar Solo geweest.
We hebben erg genoten van de tijd dat ze hier waren!!

• 27 November 2014 - 16:26

Oma Franke:

Dankjewel weer voor jullie verslag.
    Vervelen doen jullie daar geen moment.
    Geweldig allemaal.
    Nog een hele fijne tijd verder.

groetjes Oma.